07:27 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خوراک دام و طیور

ضرورت توجه به طرح‌های آبخیزداری و آب‌خوانداری در استان‌های سیل‌زده
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسؤولان اجرایی را قرائت کرد.
۳.۷ میلیارد دلار ارز برای گوشت و مرغی که ارزان نشد!
پایگاه خبری راد: در حالیکه دولت بالغ بر ۳.۷ میلیارد دلار ارز دولتی برای تامین نهاده‌های تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ هزینه کرده است، اما همچنان در بازار شاهد ارزانی و ثبات قیمت‌ها نیستیم و مشخص نیست که گره کور این داستان کجاست و این ارزها چطور هزینه شده که مردم حاصل آن یعنی ارزانی را نمی‌بینند.
دلایل گرانی در بازار گوشت و مرغ
پایگاه خبری راد: معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام اعلام کرد که سودجویی دلالان و واسطه‌های بی‌شناسنامه که نظارتی بر کار آن‌ها نمی‌شود و این‌که هیچ کس به حق خود قانع نیست، از دلایل مشکلات موجود در بازار به ویژه بازار گوشت قرمز و گوشت مرغ است که البته بر اساس آخرین مصوبات و ابلاغیه‌ها از سوی وزارت جهاد کشاورزی همه نهاده‌های تولید زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی توزیع می‌شود که البته برخی از همین‌ها مقاومت می‌کنند.
خوراک دام و طیور به اندازه کافی موجود است
پایگاه خبری راد: وضعیت واردات و تأمین نهاده‌های تولید به گونه‌ای است که کشتی‌های بسیاری در صف انتظار برای تخلیه خوراک دام و طیور در بندر امام خمینی (ره) قرار دارند. به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، ذخایر کشور از این بابت مطلوب بوده و مشکلی برای تأمین این دسته از کالاهای اساسی تا ماه‌های آینده وجود ندارد.
آغاز کاهش قاچاق دام با دستورالعمل جدید/ برنامه‌ریزی برای تنظیم بازار شب عید
پایگاه خبری راد: معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: قاچاق دام زنده با صدور دستورالعمل جدید جابه‌جایی دام از استانی به استان دیگر در حال کاهش است و اگر همه دستگاه‌های متولی همچون نیروی انتظامی همکاری و حساسیت بیشتری در این زمینه به خرج دهند در ماه‌های آینده شاهد کاهش چشمگیر در این زمینه خواهیم بود.
وعده مسئولان برای شکسته شدن قیمت مرغ و گوشت
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از تامین و عرضه ۴۰۰ هزار تن خوراک دام و طیور به نرخ دولتی بین تولیدکنندگان و اتحادیه‌های مربوطه خبر داد و گفت: به زودی شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز و مرغ در بازار خواهیم بود و قیمت‌ها شکسته می‌شود.
گره کور گرانی گوشت قرمز کجاست؟
پایگاه خبری راد: در حالی که به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی هیچ کمبودی در زمینه گوشت قرمز در کشور وجود ندارد و واردات آن به صورت منجمد و تازه نیز دو برابر پارسال در جریان است، قیمت گوشت قرمز همچنان رو به افزایش است.
دومین فن‌بازار دانشگاه آزاد در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می‌شود
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری دومین فن‌بازار این دانشگاه در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی همزمان با دهه فجر خبر داد.
آزاد شدن صادرات گوجه‌فرنگی
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابلاغیه‌ای جدید صادرات گوجه‌فرنگی و رب آنرا بلامانع اعلام کرد.
بازگشت 21 شرکت تولیدی در گلستان به چرخه تولید
پایگاه خبری راد: رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 21 شرکت و واحد تولیدی که تعطیل یا در آستانه تعطیلی بودند با کمک دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، دوباره به چرخه تولید بازگشتند.
ذخیره انبارهای دامپزشکی نگرانی‌های تحریم را از بین می‌برد
پایگاه خبری راد:رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: اعتبارات ملی سال جاری با کاهش 30 درصد تا 50 درصد مواجه بود اما سازمان دامپزشکی نه تنها کاهش اعتبار نداشته بلکه 30 درصد نیز افزایش اعتبار داشته است.
ممنوع شدن صادرات سیب‌زمینی و رب گوجه‌فرنگی!
پایگاه خبری راد: گمرک ایران ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی، رب گوجه فرنگی و خوراک دام و طیور را ابلاغ کرد.
ماجرای رشد سریع مرغ در 42 روز چیست؟
پایگاه خبری راد: رئیس اداره دامپزشکی نوشهر گفت: تزریق هورمون در دام و طیور شایعه فضای مجازی است.
ممنوعیت ساده‌ترین راه در برابر فعالیت‌های اقتصادی
پایگاه خبری راد: در پی مقررات محدودکننده و ممنوع‌کننده برای صادرات، رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد که فهرست اقلام صادراتی و وارداتی همچنان در حال حذف و اضافه است و برخی مسئولان دست به دامان ساده‌ترین راهکار، یعنی ایجاد ممنوعیت و محدودیت در برابر رویه‌های تجاری کشور ‌می‌شوند و به دنبال تعدیل فهرست کالاهای ممنوعه صادراتی و وارداتی هستند که برای آنها با بهانه‌هایی همچون «شرایط ویژه»، «حمایت از بخش خصوصی» و «تنظیم بازار داخلی» تصمیمات متفاوت خود را توجیه ‌می‌کنند.
قیمت مکمل‌های خوراک دام و طیور یکجا نمی‌ایستد!
پایگاه خبری راد: عضو سندیکا تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران گفت: مکمل‌های خوراک دام و طیور به اندازه نیاز کشور وجود دارد اما با افزایش قیمت رو به رو شدند.